Friday 15 July 2016

STAIL PELANGGAN

Usah dipandang rendah kepada PELANGGAN yang kurang membaca. Mereka mungkin suka terima maklumat cara berkesan yang lain.

Ada 4 jenis stail pelanggan. terima maklumat berkesan cara:

1. Visual ---> belajar melalui grafik, ilustrasi, gambar dan demonstrasi
+ kongsikan gambar, video
+ buat demonstrasi langsung atau melalui video.

2. Auditori ---> belajar melalui mendengar syarahan dan perbincangan.
+ kongsikan juga video bersuara jelas atau rakaman suara
+ buat seminar

3. Baca & Tulis ---> belajar melalui membaca dan menulis.
+ kongsikan dalam tulisan buku atau ebook
+ kongsikan dalam media sosial
+ kongsikan dalam blog

4. Kinestatik ---> belajar melalui aktiviti fizikal seperti tugasan, permainan dan perperiksaan.
+ aktifkan mereka dengan permainan atau pertandingan.
+ buat aktiviti yang mereka suka sertai.

Pelbagaikan aktiviti pemasaran dan perkongsian. Usah hadkannya.

.

Namun, membaca itu asas penting untuk mula menjamah ilmu. Ilmu jadi mahal jika di amalkan. Jadi premium jika dikongsi-sebarkan.

#Pelanggan

No comments:

Post a Comment